Hemma igen

Äntligen hemma i lugn o ro. Jag gillar inte allt ljud o alla människor på utställningar.
Men nu är det äntligen överstökat och jag fick med mig en blå/gul rosett hem som det stod EX1 på.
Domaren tyckte att jag var en "stor fin jente" "välbyggd kropp" ögonen var "lovande form" pälsen var "Ex crispy kvalitet" "Ex täthet" svansen var ""Kraftig, fin längd" till slut allmänt intryck " Ex blivande för show".
Det var inte lätt och förstå då hon var norsk och jag bara kan svenskt kattspråk.

Jag förstår inte varför det ska vara en sån massa omskrivningar, varför bara inte "skit snygg"... För det är jag ju! Om ni tycker att jag ser sur o bitter ut på bilderna så är det för att domaren har haft mage o anmärka på mina öron som stora... En förolämpning säger jag!!


Utställningsdags

I morgon ska jag o matte till Trelleborg o ställa ut. Sessan får stanna hemma.
Eftersom vi hade ett dubbelskynke till buren så beslöt matte att hon och jag skulle sy om det till ett enkel. Å jag måste säga att det gick yppeligt bra. Jag tog måtten med måttbandet och såg till så att det var bra kvalitet på grejerna!



RSS 2.0